پادشاهی که بر یک کشور بزرگ حکومت می‌کرد ، باز هم از زندگی خود راضی نبود.اما خود نیزعلت را نمی‌دانست، روزی پادشاه درکاخ قدم می‌زد،هنگامی که از آشپزخانه عبور می‌کرد،صدای ترانه‌ای را شنید.

به دنبال صدا،پادشاه متوجه یک آشپز شد که روی صورتش برق سعادت و شادی دیده می‌شد.پادشاه بسیار تعجب کردواز آشپز پرسید: چرا این‌قدر شاد هستی؟ آشپز جواب داد:قربان،من فقط یک آشپز هستم،تلاش می‌کنم تا همسر و بچه‌ام را شاد کنم ما خانه‌ای حصیری تهیه کرده‌ایم و به اندازه‌ی کافی خوراک و پوشاک داریم،بدین سبب من راضی و خوشحال هستم پس از شنیدن سخن آشپز،پادشاه با نخست‌ وزیر دراین مورد صحبت کرد. نخست‌ وزیربه پادشاه گفت: قربان،این آشپز هنوز عضو گروه ۹۹ نیست.اگراوبه این گروه نپیوندد ، نشانگر آن است که مرد خوشبینی است.پادشاه با تعجب پرسید:گروه ۹۹ چیست؟ نخست‌ وزیرجواب داد:اگر می‌خواهید بدانید که گروه ۹۹چیست،باید کاری انجام دهید،یک کیسه با ۹۹ سکه‌ی طلا جلوی درخانه‌ آشپز بگذارید،به زودی خواهید فهمید که گروه ۹۹ چیست!

پادشاه براساس حرف‌های نخست ‌وزیرفرمان داد یک کیسه با۹۹سکه‌ی طلا را جلوی درخانه‌ی آشپزقراردهند.

آشپزپس ازانجام کارها به خانه بازگشت وجلوی درکیسه را دید.با تعجب کیسه را به اتاق بردوباز کرد.با دیدن سکه‌های طلایی ابتدا متعجب شدوسپس ازشادی آشفته وشوریده گشت.آشپزسکه‌های طلایی را روی میز گذاشت وآن‌ها را شمرد.۹۹ سکه؟آشپزفکرکرداشتباهی رخ داده است.بارها طلاها را شمرد.ولی واقعا ۹۹سکه بود. او تعجب کرد که چرا تنها ۹۹سکه است و۱۰۰سکه نیست.فکر کردکه یک سکه‌ی دیگر کجاست؟

شروع به جستجوی سکه‌ی صدم کرد.اتاق‌ها وحتي حیاط را زیرورو کرد.اما خسته و کوفته وناامید به این کارخاتمه داد. آشپز بسیار دل‌شکسته شدوتصمیم گرفت ازفردا بسیارتلاش کند تا یک سکه‌ی طلایی دیگربه دست آورد وثروت خود را هرچه زودتربه یک صد سکه‌ی طلا برساند.آن شب تا دیروقت کار کرد.به همین دلیل صبح روز بعد دیرترازخواب بیدار شدوازهمسروفرزندش انتقاد کرد که چرا اورا بیدارنکرده‌اند.آشپزدیگرمانند گذشته خوشحال نبودو آوازهم نمی‌خواند.او فقط تا حد توان کارمی‌کرد.

پادشاه نمی‌ دانست که چرا این کیسه چنین بلایی برسرآشپزآورده است وعلت را ازنخست ‌وزیرپرسید،نخست‌وزیر جواب داد:قربان،حالا این آشپزرسما به عضویت گروه ۹۹درآمده است.اعضای گروه ۹۹ چنین افرادی هستند،آنان زیاد دارند اما راضی نیستند،تا آخرین حد توان کارمی‌کنند تا بیشتربه دست آورند،می‌خواهندهرچه زودتریک‌صد سکه را ازآن خود کنند واین علت اصلی نگرانی‌ها و دردهای آن‌هاست.آن‌ها به همین سادگی شادی ورضایت را ازدست می‌دهند واعضای گروه ۹۹نامیده می‌شوندموفقیت بدست آوردن چیزی است که دوست داریم و خوشبختی دوست داشتن چیزی است که بدست آورده ایم.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :ادامه مطلب